Smartfony Xiaomi

Marka Xiaomi istnieje na rynku od 2010 roku. Choć może na samym początku nie była zbyt mocno rozpoznawalna to dzisiaj osiąga spore sukcesy, które wpływają się tylko na wysokie dochody, ale także najbardziej na popularność. Lei Jun to założyciel oraz prezes wspomnianej marki. Trzeba przyznać, iż marka Xiaomi osiągnęła na mobilnym rynku spory sukces. Jest on warty podkreślenia tym bardziej, że wszystko odbyło się w stosunkowo krótkim czasie. Szacuje się, że Xiaomi na dzień dzisiejszy jest warte więcej niż równie popularne Sony.

Sprzedaż innej marki

Rok 2010 to moment rozpoczęcia działalności, ale warto cofnąć się o kilka lat wstecz, czyli do roku 2004, bo to właściwie wtedy rozpoczęła się cała historia. Był to moment kiedy Amazon został kupiony przez Joyo, czyli największy magazyn w kraju kwitnącej wiśni z muzyką, grami oraz książkami. Nie byłoby to istotnie, gdyby nie to, że prezesem tej spółki był wcześniej wspomniany Lei Jun. Była ona regularnie rozwijana po to, aby w niedalekiej przyszłości zostać sprzedaną. Wiele, więc wskazuje na to, iż właściciel pieniądze ze sprzedaży tej marki przeznaczył właśnie na stworzenie giganta – Xiaomi.

Warto dodać coś na temat hobby samego właściciela, gdyż to właśnie może tutaj ukryta jest tajemnica sukcesu. Można dowiedzieć się, że w wolnych chwilach rozbierał urządzenia innych producentów, aby zobaczyć w jaki sposób są dokładnie zbudowane. Niewykluczone, że pomogło mu to bardzo w rozwinięciu własnego biznesu. Podobno miał wręcz obsesję na punkcie telefonów i wszystkiego co z tym związane.

Co ma Xiaomi do Apple?

Co ciekawe w samej marce Xiaomi możemy dostrzec wiele podobieństw do tak słynnej firmy Apple. Na samym początku warto spojrzeć na to, że sama producent mówił otwarcie o jego ubiorze, który podczas prezentacji nowych urządzeń jest praktycznie taki sam jak prezesa Apple. Logo również w pewnym stopniu jest podobne, bo nadgryzione jabłko występuje zarówno w jednym jak i drugim przypadku. Co więcej co najmniej kilka modeli od Apple i Xiaomi jest do siebie po prostu podobnych co daje nam potwierdzenie tego, iż Xiaomi niemal wzoruje się na marce Apple.

Przede wszystkim niskie koszty produkcji

Po czym możemy rozpoznać chińskiego producenta? Po pierwsze po oszczędności. Dokładniej mowa tutaj o próbie zaoszczędzenia jak największej ilości pieniędzy w momencie produkcji urządzenia. W obszarze dystrybucji również możemy zauważyć niższe koszty w stosunku do innych firm co automatycznie przekłada się na bardziej atrakcyjną cenę. To jeszcze nie wszystko, bo marka Xiaomi nie podejmuje współpracy z operatorami komórkowymi co sprawia, że ceny urządzeń również nie idą dodatkowo w górę.

Szybki rozwój marki Xiaomi 

Trudno jest jednoznacznie stwierdzić w jaki sposób chiński producent osiąga na rynku tak duży sukces, ale jedno jest pewne – zawsze najnowszy modele, w tym także modele flagowe stoją na tym samym poziomie co telefony u innych producentów. Niewykluczone, że wpływa na to strategia odmienna niż wszystkie. Możemy zauważyć, iż w większości przypadków każdy z modeli dostępny jest w ofercie Xiaomi przez 18 miesięcy.

Ostatnimi czasy jednym z flagowych modeli na rynku był Xiaomi Mi9T Pro. Śmiał można stwierdzić, że jest on w stanie konkurować z innymi gigantami na rynku i wcale nie odstaje od innych. Dodajmy, że producent wciąż wprowadza innowacyjne rozwiązania takie jak np. telefon z ekranem dookoła. Jeśli rozwój marki będzie wciąż na tak wysokim poziomie to bez wątpienia możemy stwierdzić, że za jakiś czas stanie się ona prawdziwym gigantem w całym mobilnym świecie.

Wyświetlanie wszystkich wyników: 14