Rumuńska aplikacja Pago rozpoczyna ekspansję na polski rynek. Oprócz standardowych usług Fintech zamierza również zaoferować dodatkowy profit w postaci moneyback.
Plany Pago wobec Polski
Według doniesień serwisu ISBnews, obecny dotychczas w niewielkim stopniu na polskim rynku, a założony w Rumunii startup Pago, właśnie pochwalił się planami odnośnie do bardziej ekspansywnego rozwoju na polskim rynku. Włodarze firmy obrali sobie za cel zdobycie dość dużej ilości klientów z Polski i mają nadzieję, że liczba pół miliona polskich użytkowników aplikacji zostanie osiągnięta w ciągu najbliższych kilku kwartałów. Nie sprecyzowano dokładnie, w ciągu ilu ta dosyć znacząca liczba ma zostać osiągnięta, ale w ofercie Fitness Pago jest coś, co może klientów do aplikacji przyciągnąć.
Aplikacja Pago służy do sprawniejszego zarządzania domowym budżetem, głównie w odniesieniu do regulowania rachunków, a tym, co ma przyciągnąć klientów niczym swoisty magnes, ma być program moneyback, który jest wspierany przez potentata w świecie kart płatniczych, Visę.
Dotychczasowa i planowana działalność na terenie Polski
Fintech Pago nie jest całkowicie nowy na polskim rynku, ale nie działa długo, gdyż zaledwie od kilku miesięcy. Jednocześnie charakter działalności startupu do tej pory był stosunkowo ograniczony, a mimo to pozyskał pewne grono klientów. Pozyskana liczba ośmiu tysięcy przy planowanej 500 tysięcy może nie robić wrażenia, ale teraz ma nastąpić nowe, właściwsze otwarcie firmy na polskim rynku płatności.
Pago przygotowało dla klientów wabiki, a jest nim m.in. zwrot aż pięciu procent z kwoty opłaconego rachunku. Na terenie Polski zwrot ów dotyczyć będzie sporej liczby podmiotów, bo blisko setki dostawców usług, a przy tym są to usługodawcy bardzo dobrze znani polskiemu odbiorcy. Na liście współpracujących z Fintech Pago przedsiębiorstw znajdują się takie firmy jak Canal+, Cyfrowy Polsat, Orange, Play, PGNiG, jak również operatorzy wodociągów.
Fintech Pago na rodzimym gruncie
Na gruncie rodzimym, czyli w Rumunii, pomysł płatności z Pago spotkał się według doniesień z dość sporym zainteresowaniem – przez okres kilku kwartałów Pago pozyskało klientów, którzy dokonali w Rumunii ponad 5,5 miliona płatności, a kwota tych płatności wyniosła ponoć ok. 100 milionów euro.
Grono rumuńskich partnerów aplikacji Pago wynosi już 365 dostawców usług, co jeszcze przed osiągnięciem tej liczby doprowadziło do zainteresowania się startupem przez inwestora Banca Transilvania. Obecnie pakiet większościowy w rumuńskiej spółce Pago należy już właśnie do Banca Transilvania, ale tutaj trzeba zaznaczyć, że całość pakietu własnościowego polskiej spółki Pago ciągle jeszcze należy do założycieli startupu.
Jednocześnie nie widać u tychże właścicieli zachowawczości względem własnych udziałów, ale przeciwnie, liczą oni na zainteresowanie swoim biznesem inwestorów również na polskim rynku. Tak, jak i w wypadku pozyskania rumuńskiego inwestora, polskie Pago pragnie pozyskać inwestorów przede wszystkim z branży finansowej.