Mindgram, startup założony m.in. przez psycholożkę i dziennikarkę Małgorzatę Ohme, pozyskał od inwestorów w rundzie pre-seed 8.5 miliona złotych. Pozyskane fundusze mają przyspieszyć uruchomienie platformy ze wsparciem psychologicznym dla pracowników firm i ich rodzin, a także umożliwić spółce zaistnienie na rynkach europejskich. Podobne rozwiązania funkcjonują już m.in. u takich potentatów internetowych jak Facebook, czy Google.
Czym jest Mindgram?
Mindgram określany jest startupem, ale firmę zarejestrowano jako spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Jest to platforma online oraz aplikacja nakierowana na działanie w modelu subskrypcyjnym. Jej produktem jest umożliwienie specjalistycznej opieki psychologów oraz trenerów profilaktyki zdrowotnej i rozwoju osobistego, a skierowana jest do firm z dedykacją dla ich pracowników oraz tychże rodzin. Spółka została założona w lutym 2021 roku przez troje wspólników, z których każdy posiada 36 równorzędnych udziałów o wartości wyjściowej 1 800 złotych. Są to Jakub Zieliński, Adam Plona oraz znana m.in. ze współprowadzenia reality show Big Brather, psycholożka i dziennikarka Małgorzata Ohme.
Mindgram pozyskał od inwestorów 8,5 mln złotych
Mindgram w rundzie pre-seed, czyli w rundzie przedwstępnej w pozyskiwaniu kapitałów dla nowo tworzonych projektów biznesowych, uzyskał wsparcie od kanadyjskiego Pamoja Capital, a także od Market One Capital. Szczególnie drugi wspierający kapitałowo jest obiecujący, ponieważ jest znany z inwestycji m.in. w aplikację do zamawiania zakupów Jokr, czy w projekty Booksy, Brainly, Packhelp, a także w Jutro Medical. Według wydanego przez Mindgram komunikatu pozyskane środki w wysokości 8,5 mln złotych zostaną użyte do uruchomienia platformy oraz na zbudowanie pozycji lidera w Polsce. Ponadto startup zamierza zdobywać również szeroko pojęte rynki europejskie.
Skąd pomysł?
Mindgram nie jest prekursorem tego typu działania w internecie. Za pośrednictwem podobnie działających platform online na świecie pomoc psychologiczną dla pracowników udostępniają już tacy technologiczni giganci jak Google, Facebook, czy Twitter, a także Uber, czy eBay. Również firmy z innych branż, bardziej tradycyjnych nie pozostają w tyle i m.in. Domino’s, Pixars, czy Sephora także zadbały o odpowiednią opiekę dla pracowników, na co niewątpliwie ma wpływ sytuacja pandemiczna na świecie.
Sam Mindgram nie czeka na propozycje współpracy, ale prowadzi aktywne i dosyć zaawansowane rozmowy dotyczące zaimplementowania proponowanego przez siebie rozwiązania w dość dużej ilości przedsiębiorstw. Jako pierwsze z produktu Mindgram zamierzają skorzystać m.in. UPC Polska, Wakacje.pl, czy Packhelp i Whites.
Współzałożycielka spółki, Małgorzata Ohme informuje, że na pierwszym etapie planowane jest uruchomienie platformy w Polsce, ale również w takich krajach europejskich, gdzie dostęp do opieki psychologicznej jest najtrudniejszy. Ohme mówi, że w Polsce pracuje nie więcej niż dziewięciu psychologów na 100 tys. mieszkańców, co jest drugim wynikiem od końca w statystykach europejskich. Można to uznać za wystarczający powód do założenia spółki.
W jaki sposób Mindgram działa?
Mindgram jest skierowany do pracowników firm, a subskrypcje za pomoc psychologiczną opłacać ma pracodawca. Korzystający z platformy pracownik firmy, która wykupiła abonament, otrzyma indywidualną opiekę psychologiczną, która zostanie wdrożona według specjalnie przygotowanej metodologii zgodnej z dostępną wiedzą medyczną i opartą o badania kliniczne.
Takiemu pracownikowi w ramach miesięcznego abonamentu ma zostać udostępnionych do wyboru dziesiątki warsztatów grupowych, które będą prowadzone przez terapeutów, trenerów i coachów. Dodatkowo w abonamencie pracownik otrzyma pakiety mindfulness, treningi relaksacyjne, medytacje oraz programy terapeutyczne. Ponadto Mindgram umożliwi dostęp do usługi dla członków rodziny pracownika i w ramach jednego abonamentu.